13 november 2012

Oreo-cupcakes

Goood morning! Or afternoon, evening... Just, hello!
Iedereen kent Oreo's. Het chocoladebiscuitje met crème ertussen, maar dan lekkerder. Of nou ja, bijna iedereen dan. Mijn ouders namelijk niet, wat de reden is dat wij ze nooit in huis hebben. En meteen ook dat ik ze nog nooit had gegeten. Maar door deze Oreo-cakejes had ik een perfecte reden om naar de dichtsbijzijnde supermarkt te gaan, Oreo's te halen en ze daarna ook nog eens te gebruiken bij één van de dingen die ik het liefste doe: bakken. Hier heb ik het recept voor jullie!



Eigenlijk heb ik gewoon stukjes Oreo door het basisrecept gemengd, en ook voor het basisglazuur. Maar voor degenen die dat niet kennen, heb ik het toch even uitgeschreven. Dit is het recept voor 18 cakejes:

Benodigdheden
Voor de cupcakes zelf
- 230 gram (zachte) boter
- 230 gram (zeer) fijne kristalsuiker
- 230 gram zelfrijzend bakmeel
- 1 theelepel bakpoeder
- 4 eieren
- 1 theelepel vanille-essence/-aroma
- 10 Oreo's

Voor het glazuur
- 600 gram poedersuiker
- 230 gram (zachte) boter
(- snufje zout)
- 10 Oreo's

Werkwijze
- Hak alle Oreo's in kleine stukjes.
- Verwarm de oven voor tot 175 graden.
- Doe alle ingrediënten voor de cakejes, behalve de fijngemaakte Oreo's, in een grote kom en mix tot het een glad beslag is.
- Roer de Oreo-stukjes erdoorheen.
- Schep het beslag in 18 cake-vormpjes.
- Zet de vormpjes op een rooster of in een muffinbakplaat en bak de cupcakes 20 minuten.
- Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen.
- Klop ondertussen de boter samen met de poedersuiker en eventueel het zout, door elkaar.
- Schep hier de overige koekkruimels doorheen.
- Besmeer de afgekoelde cakejes hier heel royaal (!) mee.


And that's it! Bon appetit! Houd jij ook zo van bakken? En zo ja, ga jij deze overheerlijke cupcakes ook een keer maken? :) Als je niet van bakken houd kun je ze trouwens ook maken, haha, wie weet hoe leuk het blijkt! Succes, in ieder geval, en bedankt voor het lezen!

2 opmerkingen:

  1. Deze wil ik uitproberen volgend weekend! Lijkt me lekker, heb het recept opgeslagen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen