24 oktober 2012

Fotoverslag Londen deel II

Bonjour!
Eergisteren kon je al een klein verslagje lezen van het begin van mijn paar dagen Londen in de herfstvakantie, vandaag post ik iets over dag 2, de maandag! (en vandaag begint ook mijn proefwerkweek, brr...)



'Would you like some scrambled eggs and toast, young lady?' Ja ja, de dag begin je in Londen met een stevig ontbijt! En met de keukenrol gewoon op tafel, haha. Maar normaal eet ik gewoon een bruine boterham met een plakje vegetarisch vlees, dus dit was wel ff eh, wennen. Maar wel lekker! Daarna bijna meteen aan de Starbucks, haha, want je kunt niet naar Londen zonder naar de Starbucks te gaan. Als je in het centrum een kilometer loopt kom je er minstens 3 tegen, en dat is niet eens overdreven. Mijn eerste Starbucks dus, al was het dan geen koffie maar Chocolat Cream. De poging om mijn naam goed te schrijven mislukte hopeloos, zoals verwacht, haha.


De dag beginnen bij het Buckingham Palace, wachtend op de wisseling van de wacht die net die dag dus blijkbaar niet plaatsvond. Zucht. We konden wel mooi naar die vage wachters (twee stuks) in uniform kijken. Af en toe zetten ze 16 stappen. Zeer boeiend, vooral een uur lang (minstens). Maar goed.


Door St. James Park lopen, echt supermooi, met eekhoorntjes, pelikanen, eenden, ganzen, etc. :) We werden ook nog aangesproken door die man met die microfoon, hij was blijkbaar een Duitse journalist die in Engeland mensen vroeg naar hun mening over vrouwen met gevaarlijke beroepen. Dus toen heb ik hem daar in mijn perfecte Engels (kuch) maar even mee geholpen.


Trafalger Square! Die obelisk in het midden in ieder geval. En nog meer Beatles! Ik kwam erachter dat er een musical of iets was over the Beatles, die Let It Be heet, vandaar dat je daar overal reclame voor zag. Vond ik echt heel erg, haha. Ik weet niet meer precies in welke straat dat was, maar het was vlakbij...

M&M World! Oké, ik hoefde hier eigenlijk niet per se heen, dat wilde mijn zusje  graag, maar het was wel even grappig. Want ik houd wel van al die kleurtjes bij elkaar. :) Achter die supervette taxi zie je dus ook een mega-M&M achter het raam staan, haha.


Daarna gingen we snel even naar China Town, dat was niet zo heel groot. Daar 'lunchten' we. Dit was dus gewoon een soort bladerdeeg, twee lange staven aan elkaar vast, maar op de één of andere manier smaakte het naar oliebol? Ook hiervoor geldt, als iemand weet wat het iets, let me know, haha. Ze hadden daar trouwens ook súpermooi gebak, kijk dan hoe schattig en perfect die eendjes en panda's en zo zijn? Dat wil ik ook kunnen maken! Maar niet voor je de volgende foto's hebt bekeken, want toen was het...


SHOPPING TIME! Finally! Ik had de hele dag al mensen zien lopen met tasjes van de Primark en Forever 21, dus ik was een beetje geobsedeerd geworden door die tasjes en kon niet wachten om er zelf ook mee rond te lopen, haha. We hebben niet zo lang gewinkeld, maar ik heb toch even heerlijk kunnen inslaan!


Trouwens, tussendoor nog even wat foto's om te bewijzen wat ik gisteren zei: dat je er letterlijk veel meer ouderwetse rode dubbeldekkers en ouderwetse leuk bedrukte taxi's ziet dan auto's. Bij Trafalgar Square een overload aan taxi's voor het stoplicht en in Oxford Street alleen maar bussen te zien! Toen we in zo'n bus zaten was er trouwens ook een moment dat we in een rij met ongeveer 10 bussen stonden op zo'n 100 meter, haha.


Anyway, terug naar het verslag. Na Oxford Street gingen we naar Covent Garden, daar kun je ook shoppen maar er hangt een superleuke sfeer! Er zijn een aantal apartere winkeltjes en er staan overal straatartiesten, van living statues tot comedians en gewoon zangers, met een hele groep mensen eromheen. Daar hebben we ook gegeten. Heel gezellig! Dat mocht ook wel, want we hebben er een halve Eiffeltoren voor beklommen: bij dat metrostation waren eigenlijk alleen liften, omdat het zo'n stuk onder de grond was. Toen we uiteindelijk toch een trap vonden (de nooduitgang volgens mij, haha) leek daar dus echt geen einde aan te komen. Gelukkig werden we leuk uitgelaten door the Lion King-poortjes!


En dan wil ik afsluiten met wat foto's van winkeltjes bij Covent Garden, want daar had je dus ook geweldige versierde taarten en cupcakes. Ik vind dat echt superleuk, er komt een dag dat ik die ook kan maken en dan begin in ook mijn eigen (web)shop. Mark my words! Daarover gesproken, binnenkort komen er zoals beloofd ook recepten aan. :)


Dat was dag 2 dus alweer, ook awesome! Ik hoop dat de foto's jullie nog niet gaan vervelen, want er komen nog 2 dagen hierna, haha. Als ik geen toetsweek had gehad had ik wat meer afgewisseld! Bedankt voor het lezen in ieder geval, en ik hoop dat degenen die nu vakantie hebben ook leuke dagen hebben! :)

4 opmerkingen:

  1. Succes met je toetsweek Maaike! En ik kijk uit naar de andere 2 dagen, mij verveelt het niet. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt superleuke foto's -again- :)
    xxRoos.

    BeantwoordenVerwijderen