14 oktober 2012

Lucky paper stars!

Goedemorgen/-middag/-avond!
Op het moment dat dit wordt gepubliceerd, zit ik bijna in Londen. Yeah! Big Ben, London Eye, Tower Bridge, Buckingham Palace, Primark, Forever 21, here I come! Ik ga van zondag (vandaag) t/m woensdag. :) Natuurlijk volgen hier nog een fotoverslag en (waarschijnlijk) een shoplog van! But, back to the point: voor als je niet in Londen zit (hehe), of ergens anders natuurlijk, en niet weet wat je met je herfstvakantie moet doen, heb ik hier een leuke tip om je te weerhouden van urenlang elke minuut Twitter en Facebook refreshen en kilo's chocola eten. :)

Origami (wat oorspronkelijk Japans is), en alles wat daarop lijkt, klinkt misschien heel saai, maar het is superverslavend! Vandaag leer ik jullie in stappen hoe je lucky paper stars vouwt, die schattige papieren sterretjes die eigenlijk iedereen wel kent. A4'tjes en een schaar (en een beetje geduld) zijn echt het enige wat je nodig hebt!


Eerst knip je een strookje papier van ongeveer 20 bij 1 cm. Dit komt echter niet zo nauw, ik knip bijvoorbeeld gewoon een stukje van de lange zijde van een A4'tje af. TIP: Het is extra leuk met gekleurde blaadjes, vooral verschillende kleuren door elkaar of met patroontjes! Er schijnen ook speciale Lucky paper star-strookjes te koop te zijn, die je dus ook kunt gebruiken.


Vouw het papieren strookje zo om je vinger. Als je je vinger er weer uit haalt heb je een soort Pink Ribbon-strikje. Zorg wel dat je een groot genoeg stukje aan de rechterkant hebt (of als je hem andersom doet, aan de linkerkant), anders kom je niet uit bij de volgende stap.


Vouw het kortste stukje nu door het 'oogje' heen, alsof je een knoop maakt. Trek deze voorzichtig aan en druk hem dan plat. Je krijgt dan wat op de 4e foto staat.


Vouw het kortste uitstekende stukje nu achter je vijfhoek. Het langste vouw je er helemaal omheen. Let op dat je steeds een andere kant op vouwt! Uiteindelijk is er nog maar een heel klein stukje over.


Dit laatste stukje stop je helemaal in je vijfhoekje. Als het niet past moet je er even een stukje af knippen, zodat het wel mogelijk is. Nu ben je klaar om hem om te vormen tot sterretje! Druk daarvoor voorzichtig met je duim en wijsvinger op de platte (!) stukken van de vijfhoek, aan alle kanten.



Waarschijnlijk heb je nu een lucky paper star in je hand. Als dat het geval is: goed gedaan! Zo niet: nog even door oefenen, uiteindelijk lukt het. :) And need some more inspiration? We Heart It is your best friend (seriously, it is)!



TIP: Goedkoop maar leuk en origineel cadeautje, gewoon om een keer aan een vriendin of zo te geven? Koop één of ander potje bij de Xenos of Action (nog geen euro) en vul hem met je lucky paper stars. (Gouden) lintje erom, wat gouden glitters en eventueel mini-sterretjes erbij, stickertje met 'luck in a jar' erop and you're done!

Veel plezier met vouwen! 


7 opmerkingen:

  1. Haha, dat ziet er leuk uit! Ga ik zeker een keer proberen nu ik zoveel vrij tijd heb in de herfst vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super vet, dit ga ik echt ooit proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze super schattig en heb ze zelf ook gemaakt!
    Ik heb er ook wat over geschreven op mijn blog:
    Fashionandmenl.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superleuk dat je er ook wat over hebt geschreven! Je foto's zijn niet heel duidelijk, maar het ziet er heel vrolijk uit! :)

      Verwijderen
  4. Ik vind Lucky stars zo leuk! Ben zelf ook bezit met een jar :)

    BeantwoordenVerwijderen