30 oktober 2012

Muziektip: TJ Smith

Hey, hallo!
Ten eerste de mededeling dat ik vandaag mijn laatste toets van de toetsweek heb. Hell yeah! En ook kan ik met trots zeggen dat de cijfers die ik tot nu toe terug heb heel goed zijn! Het tweede wat ik wil zeggen gaat over mijn blog. Ik heb jullie namelijk een shoplog beloofd van Londen en die wilde ik voor het gemak in een filmpje laten zien. Nou heb ik de beelden al wel, maar wil mijn laptop echter niet helemaal meewerken de afgelopen week, waardoor ik niet kan editten. In plaats daarvan heb ik nu een YouTube-tip voor jullie, en ik hoop dat ik het filmpje snel kan uploaden! :)



Wie deze jongen hierboven dan wel niet is? Dat, is T.J. Smith. Beter bekend als ivyleaguepunk op YouTube. Maaar met die username zit het een beetje ingewikkeld: hij heeft namelijk ook nog channels voor alleen zijn muziek, voor dingen die met gamen te maken hebben én voor mini-vlogs. Genoeg beeldmateriaal voor als je je een keer verveelt dus!

Ten eerste vind ik deze Amerikaanse jongen heel muzikaal, wat ik in dit geval niet zozeer baseer op zijn stem (die vind ik niet eens in al zijn filmpjes even uitzonderlijk geweldig), maar vooral ook op zijn gitaarspel en het omvormen en maken van liedjes. De 100-song medley hieronder bijvoorbeeld is één van de eerste dingen die ik van hem zag en die vond ik wel echt tof om te bekijken/beluisteren!



Naast medleys uploadt hij voornamelijk covers, sommige zijn echt helemaal eigen gemaakt en zo, en dus ook echt te moeite waard om even te bekijken! Neem bijvoorbeeld deze cover van What makes you beautiful. Persoonlijk vind ik dit liedje stukken beter dan het origineel, maar dat ligt ook maar net aan je smaak en mood.


Tot slot schrijft hij zelf ook liedjes, al worden die niet vaak als echte nummers uitgebracht. 2 liedjes heeft hij wel echt met videoclip, iTunes etc. gepresenteerd, waarvan ik vooral de laatste heel leuk vind (en bovendien is zijn stem in dit liedje echt veel mooier). Dit liedje heb ik nu constant in mijn hoofd (het lijstje uit deze tag klopt dus, zoals gedacht, allang niet meer, haha) en ik word er echt vrolijk van! Overigens mag ie mij ook wel een keer spontaan op straat een bloemetje aanbieden, haha.


En dit is zijn eerste eigen song:


Ik hoop dat jullie deze filmpjes ook leuk vonden, bedankt voor het lezen/kijken! En ik hoor graag of jullie dit soort artikelen leuk vinden. Ik volg namelijk vrij veel iets onbekendere artiesten en als jullie het leuk vinden om die ook te leren kennen, kan ik dit vaker doen! :)

4 opmerkingen:

  1. Even de filmpjes bekijken, ik kende hem nog niet! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onbekende artiesten zijn leuk, haha. Wat vond je ervan? :)

      Verwijderen
  2. Ik ga straks alles even beluisteren. Maar het lijkt me nu al erg leuk! Wat heb jij trouwens een leuke blog! Ik ben je met bloglovin gaan volgen! Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat vond je ervan?
      Dankjewel! :)
      Natuurlijk kijk ik ook even bij jou!

      Verwijderen