26 oktober 2012

Fotoverslag Londen deel III

Buenos días,
Voor als je mijn blog niet volgt en dit toevallig wel leest, in de herfstvakantie was ik 4 dagen in Londen. Van elke dag maak ik nu een fotoverslag. 4 dagen geleden postte ik iets over de zondag, eergisteren over de maandag en vandaag kun je een aantal van mijn foto's bekijken van de dinsdag. En voor mijn volgers, ik heb inmiddels al 5 van de 9 toetsen gehad. :) Over 3 daarvan heb ik wel een goed gevoel, de andere 2 zijn twijfelgevallen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik weer tijd heb om veel posts te schrijven! Buuut for now, enjoy  my pictures of this beautiful city!


Ik had al aangekondigd dat we de 3e dag de bus namen, in plaats van de metro.We hebben die dag zelfs maar liefst 3 keer met zo'n dubbeldekker gereisd - bovenin natuurlijk. Ik zal het bij deze foto houden, maar ik heb er ontzettend veel gemaakt, haha. Op de meeste bussen staat, net als op de taxi's, overigens ook reclame. Ik weet niet meer waar deze van was, maar ik vind het echt heel goed dat er bussen met deze opdruk rondrijden in Londen!



's Ochtends gingen we naar het bekende Natural History Museum (vergelijkbaar met het Naturalis in Leiden), daar wilde mijn vader heel graag heen. Heel veel musea zijn gratis in Engeland, echt een leuke tip! Vooraf bestelde ik nog thee, ik kreeg meteen een hele pot en het zakje zat er nog in, supergrappig, was ook geen normaal theezakje of zo! Het was trouwens wel zonder melk, beetje tegen de Engelse gewoontes in. ;)


In dat museum liepen echt heel veel klassen rond van kostscholen, of in ieder geval scholen met uniformen. Ik kon het niet laten om er een aantal foto's van te maken! Ook op straat heb ik die schoolmeisjeslook trouwens veel gezien, van die rokjes met eronder hoge kousen en schoenen waarvan ik niet weet hoe ze heten, haha.


Daarna brachten we nog even een kort bezoekje aan Harrods, maar daar hebben we maar een heel klein stukje van gezien omdat het zó groot is, haha. En ik moet zeggen dat ik in betaalbare winkels kijken leuker vind,.. Hoewel dure winkels wel beter zijn voor mijn geld, haha. Daarna liepen we (een enorm stuk, pff) naar Shakespeare's Globe, het theater waar in de Renaissance en zo Shakespeare's toneelstukken werden opgevoerd.


Daar vlakbij was St. Paul's Cathedral, waar ik ten eerste eindelijk een Billy Elliot-taxi kon fotograferen (ja, dit is echt de laatste taxi die ik laat zien!) en ten tweede ook een politieman. Die hebben nog van die ouderwetse politiehoedjes op, wat helemaal geen toevoeging heeft natuurlijk, maar wat wel leuk is voor een foto. Eigenlijk wilde ik er één op de foto zetten die voor the Houses of Parliament stond, maar in actie is natuurlijk nog beter (hoewel het best scary is, een vrij boos uitziende politieman fotograferen).



De laatste bezienswaardigheid van die dag was de Tower Bridge! Die is wel echt heel mooi, en al helemaal bij een soort zonsondergang! Die foto linksonder is van een stoet veteranen of zo die daar liepen, waarschijnlijk gingen ze een krans leggen.


Toen we in China Town waren, hadden we een buffet gezien voor maar een paar pond per persoon, dus dinsdagavond besloten we daar terug heen te gaan om te eten. Echt grappig, het buffetje was gewoon voor het raam, je moest betalen vóór het eten, etc. Ik at voornamelijk die dingen op de foto rechtsonder. Geen idee wat het was (ik hoop nog steeds dat mensen mijn posts gaan lezen die het weten, haha), volgens mij gefrituurde aardappel en gefrituurd brood of zo? Maar dan heel anders, haha, ook wel lekker.



Dat waren de foto's voor deze keer, ik hoop dat ik jullie een beetje een goed beeld van Londen geef zo! Bedankt voor het lezen van dit 3e deel in ieder geval, het 4e deel komt overmorgen, dat is alweer de laatste dag van deze foto-reeks. En nogmaals, als jullie ideeën/verzoekjes hebben voor artikelen voor daarna, hoor ik het graag! :)

4 opmerkingen:

  1. Echt leuk! Bij Harrods heb ik een boek gekocht ;)
    superleuke foto's :D
    xxRoos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat wilde ik ook, maar mijn ouders vonden dat ik te lang op die afdeling rondliep en wilden weg. :(

      Verwijderen
  2. Aahw wat maak jij me toch jaloers met die leuke foto's haha! Ik heb net mijn rapport gekregen en bij mij is alles goed, dus nu hoop ik dat jouw toetsweek ook goed is gegaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was niet de bedoeling hoor, haha!
      Mooi zo, blij voor je! <3 Ik krijg mijn rapport volgens mij voorlopig nog niet, maar wat ik nu al terug heb van de toetsweek is ook heel goed (ook al zijn dat maar 2 cijfers, haha)! :)

      Verwijderen